
İnternetten ürün ve hizmet satışı yapmak isteyen işletmelerin bir kısmı genellikle e-ticaret siteleri üzerinden yurtiçinde satış yapmaktadır. Bununla beraber bir e-ihracat sitesi kurarak ürün ve hizmetlerini yurtdışına da satan işletmeler bulunmaktadır. E-ihracat ile yurtdışına satış yapan firmalar genellikle bulundukları sektörde daha hızlı bir şekilde ilerleyebilmektedir. Çünkü e-ihracat firmaları gelirlerini döviz olarak elde etmektedir.
E-ihracat ile yurtdışına satış yapmak isteyen işletmeler birçok farklı yöntemi kullanarak satışlarını yapabilmektedir. Fakat günümüzde birçok işletmenin tercih ettiği e-ihracat türü mikro ihracattır. Çünkü mikro ihracat yapan firmalar birçok avantajlı durumdan yararlanma şansı yakalamaktadır.
Mikro ihracat ile yurtdışına satış yapmak isteyen işletmeler için hazırladığımız Mikro İhracat Nedir, Kimler İçin Uygundur adlı bu yazımızda sizlere mikro ihracat hakkında bilgi vereceğiz. Siz de bu yazımızı inceleyebilir ve bu konu hakkında fikir sahibi olarak ürün ve hizmetlerinizi yurtdışında yaşayan tüketicilere satabilirsiniz. Böylece hem markanızı global bir marka haline getirebilir hem de daha hızlı gelir elde edebilirsiniz.
Mikro İhracat Nedir?
Mikro ihracat, işletmelerin 15.000 Euro değerini ve 300 KG ağırlık sınırını aşmayan ürün ve hizmetlerini ETGB ( Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı kapsamında business to consumer ( B2C) iş modeli ile yurtdışında yaşayan tüketicilere satmasına verilen isimdir.
Business to Consumer yani bilinen adı ile B2C iş modeli, internetten ürün satan işletmelerin ürün ve hizmetlerini tüketicilere satmasına ve pazarlamasına verilen isimdir. Yani kısacası bu iş modeli ile satış yapan işletmeler ürün ve hizmetlerini tüketicilere ulaştırmak istemektedir.
Mikro ihracat yapmak işletmelerin birçok avantajlı durumdan yararlanmasına olanak sağlamaktadır. Gelin şimdi hep beraber Mikro İhracat’ın Avantajlarına bir göz atalım.
Mikro ihracatın işletmeler için sağladığı en büyük avantajlar bunlardır. Sizler de 300 KG ağırlığa kadar olan ürünlerinizi Mikro İhracat ile yurtdışına satabilir ve döviz geliri elde edebilirsiniz. Böylece firmanızın daha hızlı büyümesini sağlayabilir ve bulunduğunuz sektörde rakiplerinizin bir adım önünde geçebilirsiniz.
Mikro ihracat ile yurtdışına ürün ve hizmet satışı yapmak isteyen kişi ve işletmelerin en çok yanıt aradığı sorulardan birisi mikro ihracat ile ne satabilirim sorusudur. Mikro ihracat ile yurtdışına satabileceğiniz birçok ürün bulunmaktadır.
Mikro ihracat ile yurtdışına satış yapan işletmeler;
Gibi birçok ürün kategorisinde satış yapabilmektedir. Fakat firmalar hangi ürünleri satmaları gerektiğine karar verebilmeleri için ilk olarak satış yapacakları ülke pazarı hakkında araştırma yapmaya ve bu pazarda yaşayan tüketicilerin en çok hangi ürünleri satın aldığını bulmaya ihtiyaçları bulunmaktadır. Bununla beraber işletmeler e-ihracatta doğru adımlar atabilmek için ilgili ülke pazarında yer alan rakiplerini de incelemelidir.
Mikro ihracat için ne gereklidir sorusu da yurtdışına satış yapmak isteyen kişilerin yanıt aradığı sorulardan birisidir. Mikro ihracat yapmak isteyen işletmeler için gerekli olan Mikro İhracat Kuralları şunlardır;
Bunların yanı sıra Mikro İhracat Gümrük İşlemleri için de gerekli olan bazı evraklar bulunmaktadır. Bu evrakların bir kısmı taşıyıcı firmalar için gerekliyken bir kısmı da mikro ihracat yapan firmalar için gereklidir.
Mikro ihracat yapmak isteyen işletmeler için gerekli olan evraklardır. Sizler de bu evraklar dahilinde ürün ve hizmetlerinizi yurtdışına satabilir ve Mikro İhracat yapabilirsiniz.
Mikro ihracat yapmak isteyen kişi ve işletmelerin ilk olarak belirli çalışmalar yapması gerekmektedir.
E-ihracat yapmak isteyen işletmelerin hazırlıklı olması gereken mikro ihracat süreçleridir. Sizler de bu süreçleri tamamlayarak ürün ve hizmetlerinizi yurtdışında yaşayan tüketicilere satabilirsiniz.
Mikro ihracat ile yurtdışına satış yapmak isteyen işletmelerin ürün ve hizmetlerini satabileceği iki farklı yöntem bulunmaktadır.
İşletmelerin satış yapabileceği platformlardır.
E-ihracat siteleri genellikle işletmelerin bir e-ihracat paketi alarak kendi sitelerini kurduktan sonra satışlarını markaları adına yaptıkları yönteme verilen isimdir.
Pazaryeri platformları ise, yurtdışında faaliyet gösteren Amazon, Ebay ve ETSY gibi platformlarda mağaza açarak işletmelerin ürün ve hizmet satışı yapmasına verilen isimdir.
Genellikle mikro ihracat yapacak kişi ve işletmeler kendi e-ihracat sitelerini kurarak hareket etmeyi tercih etmektedir. Çünkü mikro ihracat siteleri ile işletmeler komisyon ödemelerinden kurtulmakta ve gelirlerini kendilerine alabilmektedir.
E-ihracat sitesi kurmak isteyen işletmeler genellikle mikro ihracat paketlerini tercih ederek site kurulum işlemlerini gerçekleştirmektedir. E-ihracat paketleri, yurtdışına satış yapmak isteyen kişi ve işletmeler için hazırlanan ve e-ihracat süreçlerini kolayca yönetebilmenizi sağlayan hazır alt yapılara verilen isimdir.
Mikro ihracat paketleri hem maliyetlerinin düşük olmasından kaynaklı olarak hem de e-ihracat firmalarının tüm süreçlerini daha kolaylaştırdığı için birçok işletme tarafından tercih edilmektedir.